Wednesday 25 January 2012

Saat bersamamu...!

"Aku suka kamu..." .mungkin itu perkataan paling sesuai untuk dia....ntah mengapa pada ketika ini hati amat merinduinya...!Aku merindui setiap detik bersamanya...Semuga kebahagiaan ini akan berterusan sampai bila-bila meskipun pelbagai reaksi buruk yang dtg menerjah...Harap dia dpt melindungi diri ini dari caci dan kata nista org terhadapku...
Andai dia bahagia denganku, aku amat bersyukur...kerana memang niat diri ini untuk memberi kebahagiaan sepenuh kepadanya....harap dia dpt terima aku seadanya....meskipun jarak usia dan fizikal kita berbeza namun semua itu dpt dipadamkan dengan curahan kasih syg yang dia berikan selama ini...
Terima kasih atas kasih sayang kamu, terima kasih jua buat family kamu yang menerima kehadiranku dengan layanan yang cukup istimewa...Selama berada di sana aku tak pernah berasa bosan...walaupun sesekali berlaku perselisihan tapi semuanya dapat dileraikan dengan baik...

Masih ku ingat semasa mula menjejak kaki ke tempatnya hati ini berdebar-debar rasa nak luruh seluruh jantungku...Aku berasa sangat risau, bagaimana penerimaannya nanti..tapi tanpa disangka dia datang dengan muka manisnya dan ramah tamah sekali sehingga aku sendiri terkejut beruk ( eh silap terkejut monyet) bila dia menegurku dari belakang. Segala ketakutan dan debaran yang dirasakan hilang terus bila dia pegang tanganku sambil membawa aku ke keretanya....aduss romantik sungguh rupanya dia ni...tak sangka la pulakk....!
Kali pertama memandangnya,,,ermmm...comel orgnya..rendah jer ek....kebetulan aku pulak memakai kasut 2 inci ketinggian apa lagi....hehehe...dia comel dan manis!
Tak berhenti-henti kami berbual rancak dalam kereta...selama ni aku fikir kami akan diam seribu bahasa..rupa-rupanya riuh jugak..ye laa, dia memang ramah tamah, ceria, happy go lucky orangnya ....Kami berbual tanpa disedari dah pun sampai kat rumah familynya...cantik suasana di daerah ini, siap ada sawah padi lagi, indah sangat, rumah yg cukup bersih dan kemas...Sebaik saja sampai aku terus aja tertidur maklumlah penat jua dari jam 6.30 pagi sampai kesana dah tengahari, maka kamipun terus aja rehat sampai ke petang....ermmm.................................................!!!!

kenangan indah dan damai di tasik ini.

Jalan punya jalan sampai kepetang lupalah pulak nak makan, terasalah pulak kebuluran hehe....sebenarnya bila dah seronok sangat jumpa dia memang tak kisah sangat nak makan minum ni, mklumlah dah teruja sangat nak jumpa kan,,,,bab makan perkara kedua...kami makan nasi ayam penyek yang best,,,dia kata tak best sebab pedas, tapi aku  rasa best betul...(sebab aku lapar kot)...gambar tu curi dari google image jer, sebab aku punya nasi ayam penyek tak sempat nak ambil gambar, aku dah ngap sampai licin..erm memang tak boleh bawak majlis...!!! sori la ek, u dpt awek yg kuat makan huhu.....
Perut aku mula sakit sebab masuk angin....mula lah hilang selera nak pi mana-mana..tapi mlm tu aku dibawa ber kara dan oke di tempat biasa diaorang lepak la tu...dengar mereka berkaraoke...erm best la, masing-masing dengan suara yg tersendiri..leh masuk pertandingan nih...jeles la pulak sebab aku tak pandai nyanyi...aku ni sebenarnya memang suka sgt bermanja ntah lah da sifat semulajadi sejak dulu, harap dia dan rakan-rakan serta adiknya tak kekok tgok aku melentukkan kepala kebahu kamu tu....dan dia juga tak lupa nk pegang jari-jemariku dengan lembut sekali...(macam novel la pulak)...Aduss tak sangka la pulak dia semacho ini heheh...cara dia pegang tangan aku dan cara dia duduk kat dalam kereta tersangat la macho....kami tinggal aja dlm kereta ketika yg lain pergi makan....sporting betul la yg lain tu...buat muka selamba jer...tapi sebenarnya kami tak buat papepun dlm kereta tu, cuma bergaduh la sikit...pasal MONYET..ada ke patut dia ckp aku monyet ish ish.....ingat nak la ngadu kat adik dia sebab dia kutuk aku monyet, tapi adik dia pun sama juga siap tambah-tambah lagi camner monyet tu buat...aduiii sakit hati aku, tapi sakit kejab jer.....namun aku suka jugak dgn cara mereka ni...suka wat klakar la pulakk..tak kering gusi dibuatnya..asik nk sengih je laaa....!!

Kacak kan monyet tu....monyet yang sedih sebab kena kutuk....tapikan kalau nak banding monyet dengan tikus, rasanya biala monyet kot...tikus ni tak comel la.....dia tak sedar dia tu tikus, sedap mulut jer ckp orang monyet!!!!!!!

Habis la kisah hari pertama dan malam pertama aku bertandang ke sana....hari kedua kami bersarapan di sebuah restoren yang dikatakan sangat la teruk hehehe, service makan masa 45 minit....tapi bila kami di sana okey per...makanan pun sodap kata orang nogori...aku pekena mee kolok, best!!!!!!
ini gambar yang sempat aku ambil  sebelum mee kolok di ngap oleh aku...sedap, sedap boleh bagi 10 markah!
 Jam 4 petang aku dibawa pulak ke tepian pantai yang indah permai.....siap gambar sakan la...perut lapar lagi, makan burger , balik malam singgah mana ntah lupa pulak tempat tu, makan laksa serawak!! So kedua-dua mee da rasa....tak terkilan la kalau aku balik nanti kan.....!
Hari ketiga kena ikut dia balik ke daerah tempat dia bertugas, ramai la pulak yang cuba perhatikan kami berdua kot..adus bahaya ni, naper semua nak ambil tau...ermm xpa lah memang aku orang asing di sanakan, so bila orang asing ni memang selalu orang ak ambil tau....! Aku kesian juga dengan dia kan, nampak cam dia pun takut2 aja orang tau ttg aku..tapi nak buat camner kan...saper suruh dia gi kerja hehehe.....!! Hari ni aku nampak dia murung aja, tak ceria macam selalu, risau la pulak, aku ada buat salah ker, atau dia penat atau apa ek? bila tanya dia tak bagi jawapan pasti la pulak,, aku harap dia tak murung sebab aku buat salah ker kan...kalau ada salah bgtau la ok, janga simpan-simpan!Malam tu aku dan dia tidur di sana, demam la pulak, sakit kepala dan tak sehat rasa seluruh badan, kurang tidur kot..!

Hari keempat ke Taman Sahabat...cantik tempat ni masa search kat internet dia kata sesuai membawa gerek kat sini ek...ermmm...tapi hujan turun begitulah lebat tak sempat la nak gambor banyak2.......!Kami rest aja dalam kereta sambil tunggu hujan turun...best gak ek, bila hujan-hujan ni hehehe!
Selepas tu dia bawak aku tengok movie, underworld.....laaa ada drekuler la pulakk ........best gak ek cite ni, puas hati la tengok...! Thanks ar pinjamkan jaket dia sebab aku mengigil kesejukan dlm tu...dah la takut n seram tengok movie ni sejuk la pulak!
Malam terakhir kat sini...sedih la esok da nak balik............Jam 6.30 pagi aku dah bersiap-siap untuk pulang ke tempat asalku..berakhirla sebuah percutian yang sangat indah bersama orang yang tersayang..Kalau selama ini aku boring dan bosan, kini semuanya telah terubat sejak kehadiran kamu dalam hidup ini...Masa kat airport tadi rasa sedih sgt tapi nak buat camner kan...kena sedor la diri tu nak keje weii....balik-balik la pulak...tapi tak la sedih sangat kan sebab............tak lama lagi dia akan datang ke sini .....so aku akan tunggu dengan penuh sabor heehe.....datang ye jgn tak dtg!!Nanti kita gi jalan-jalan!
Selamat Malam Ayg...!



2 comments:

Ray Kisahku said...

Laaa x sangka la teddy g jalan2 cuci mata tengok pemandangan ek..paling suke tengok gambar MONYET tu.mengingatkan ray pada seseorang yang ray sangat2 syg..Harap teddy akan datang lagi ke tempat yang indah ni ek..jangan pernah merasa risau dan takut kan TIKUS sentiasa bersama dengan Teddy..TIKUS akan jaga Teddy dengan baik sekali..klu MONYET tu dia asyik nak bergayut ajer keje nyer.hehehehe...betul x teddy?Terima kasih teddy bab sudi datang ke tempat ni ek....Tikus sayang dengan Teddy..

Ini Blog Teddy Bear !!! said...

Monyet suka gayut ek, biasa la kan, sebab tu dia tinggi sebab asik bergayut sejak kecik lg tau...!